FANDOM

Secret War (z ang. Tajna wojna) - twór na pograniczu komiksu i mangi autorstwa Maceda. Główny bohater komiksu, Jakub Toporski, jest młodym, leniwym, agresywnym oraz rosnącym w sile Magiem Kamienia, który ratuje czwórkę rówieśników uciekających przed Kazelitami. Jego celem staje się pokonanie Kazelitów.

Fabuła Edytuj

PrzeszłośćEdytuj

W 1996 trójka dwudziestokilkuletnich studentów na Sorbonie dokonało odkrycia. Pierre Schaeffer, Artur Kazel i Ksawery Ksantan odkryli Magię, czyli moc, która drzemie w milionach ludzi. Cztery lata później Kazel zostaje zabity przez białoruskich zabójców na zlecenie Aleksandra Łukaszenki. Ksawery Ksantan przysięga zemstę na narodzie, przyjmuje imię Ledingar i daje on początek Kazelitom. Ledingar prał mózgi Magom, w tym Ulrichowi, Alexie, Darii i Adamowi.

Czasy obecneEdytuj

Alexa, Ulrich, Daria i Adam odwrócili w sobie działanie prania mózgu. Pierre pomaga im uciec, zwłaszcza, że jest ojcem Alexy. Z Pierre'm współpracuje trzynastoletni uczeń Magii Jakub Toporski.

Bohaterowie Edytuj

Jako początkująca seria Secret War nie posiada zbyt wielu bohaterów.

Główni bohaterowie Edytuj

Jakub Toporski - nowicjusz wśród Magów. Pochodzi ze zwyczajnej rodziny na współczesnej wsi Trawlice. Jest Magiem Kamienia. Zachowuje się jak idiota, by zwrócić na siebie uwagę. Na serio jest inteligenty. Jego hobby to historia Polski. Jakub wymyśla nazwę askerler.

Alexandra Schaeffer - doświadczona Mag Wody, córka Pierre'a. Dowodziła ucieczką z bazy w Szczecinie. Alexa dowodzi Askerlerami.

Pierre Schaeffer - naukowiec pochodzący z Francji, który odkrył Magię. Jest ojcem Alexy. Jest matematykiem, fizykiem, chemikiem, lingwistą, informatykiem i biologiem.

Adam Robbia - jeden z uciekinierów, Mag Ognia. Jest Polakiem z włoskimi korzeniami. Niemal zawsze jest uśmiechnięty. Nie lubi być poważny. Ma talent artystyczny i snajperski. Jego marzeniem jest zestrzelenie czegoś gołym okiem z odległości kilku kilometrów.

Ulrich Knoten - jeden z uciekinierów, Mag Elektryczności. Jest Niemcem. Robi z siebie buntownika, nienawidzi dyscypliny. Ma talent do broni białej, jest znakomitym (jak na swój wiek) szermierzem i chce być płatnerzem.

Daria Krajewska - jedna z uciekinierów, Mag Fantomu. Podobają się jej Ulrich i Jakub. Szkoli się w różnych sztukach walki. Jest najpoważniejszą osobą wśród Askerlerów.

PrzesłanieEdytuj

Możliwe, iż Secret War nie ma żadnego przesłania. Opowiada na pewno o przyjaźni i zmianie, która może wystąpić w każdym z nas pod wpływem różnych ludzi i wydarzeń.

CechyEdytuj

Secret war posiada zarówno cechy komiksu jak i mangi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki